söndag 14 juni 2009

Klänning

Jag inser att det idag är 335 dagar kvar till själva bröllopsdagen men kan ändå känna en viss oro över att finna drömklänningen till "lagom" pris, skor, accessoarer och så vidare fram till dess.

Finns det fler som jag tro?

Jag har börjat titta på nätet men det är nästan så det finns på tok för mycket. Att beställa via nätet känns heller inte riktigt som min grej. Jag är inte ett fan av vanlig postorder så att beställa en bröllopsklänning på det sättet känns helt uteslutet, i princip. Jag måste få ta på, känna och prova innan jag kan bestämma mig och vara nöjd. Åtminstone känns det så.

Jag har en fundering på att låta tjejen som sydde min systers balklänning sy min klänning så jag ska ringa henne någon dag och höra vad hon tar för det. Men det innebär ju att jag måste ha hittat The Dress mer eller mindre, innan dess så jag kan visa henne vad jag tänkt mig. Svårt!

Jag har kikat på UBride, (länk finns till hö) och har hittat många vackra klänningar men det finns ju så mycket som sagt. Men lite idéer ger det ju helt klart.


Det är något sådant här jag vill ha. Kanske lite bredare axelband men definitivt en sådan urringning och med släp, som inte syns på den här bilden.

Har du tips på svenska sidor med klänningar eller butiker i Västra Götalandsområdet så lämna gärna tipset i en kommentar.

Inga kommentarer: