torsdag 8 oktober 2009

Namn.Namn.Namn

Tanken på namn gör mig tokig. Vad i hela friden ska vi heta??? Jag vill inte heta hans namn då jag går från en av sex stycken till en av hundratusentals och han vill inte ta mitt efternamn av olika orsaker. Så då är alternativen som följer:

  1. Ta ett gammalt släktnamn - vilket inte är ett bra alternativ då de är -son namn, och då kan jag lika gärna ta hans.
  2. Hitta på ett eget - vilket visar sig inte vara så lätt som man hade önskat.

Jag har vid flertal tillfällen suttit framför PRVs hemsida och testat deras efternamnsförslag och man får så många olika förslag så man ser knappt skogen för alla träden. Problemet som vi känner är väl att man vill ju ha en känsla för namnet man ska bära. Något som vi kan relatera till. Helst av allt skulle vi vilja slå ihop våra efternamn men det mest uppenbara finns redan så det gäller att komma på något eget, och det är som sagt inte helt lätt.

Det gör mig tokig det här. Måste man heta något i efternamn?

Inga kommentarer: