fredag 2 juli 2010

Passport? -Check!

Nu har vi äntligen bestämt oss och bokat vår bröllopsresa. Wiiho! Det blir till Samos, Grekland och vi ska bo på ett hotell med 35 rum och vårt rum har balkong med havsutsikt. Låter ju finfint. Pool finns och vi har ca 600 m till stranden. Från hotellet har vi ca 2 km in till staden Pythagorion. Det kommer bli kanon. Från Samos kan man åka på utflykt till Turkiet t ex, det tar bara ca 1,5 h med båt, men sånt har vi inte bokat in än utan det får vi se när vi kommer dit. Ett måste är dock, känns det som, att hyra bil eller moppe nån dag och åka på egen liten utflykt för att se mer av ön. Åh vad härligt det är att ha en resa att se fram emot. Det blir vår första solsemester och jag längtar så efter sol, bad, en bra bok och lite drinkar. Och vita hus, den grekiska maten och ett annat språk. Aah can't wait. :) I slutet på augusti bär det av.


7 kommentarer:

Lizette sa...

Samos har jag varit på. Säger bara hyr bil om ni ska på långa utflykter och se hela ön och moped/motorcykel om ni ska kortare sträckor.

J. sa...

Tack för tipset. Det ska jag hålla i åtanke. :)

Martina sa...

Nu har jag läst i fatt mig och kikat på alla underbara bilder ni har tagit...Längtar så jag kan spricka efter vår dag...Samtidigt som jag har en hel massa kvar och fundera ibland på hur jag ska hinna =)

Härligt att ha en resa att se framemot...Hade ni en proffitionell fotograf??? Något speciellt som man borde tänka på??

Ha det fint

Felicia sa...

Åh det låter jättehärligt! Jag har varit där två gånger, pythagorion är en underbar liten stad. Ni kommer få det supermysigt:)

J. sa...

Det är en fantastisk period du är i nu, tro mig. ;) Jag längtar tillbaka som 17 idag.

Ja, vi hade en professionell fotograf som vi känner litegrann. Jag hade kikat runt en del på andras bröllopsfoton och bla gett honom länken till greenweddingshoes.com som har så himla mycket fina bilder. För att ge honom en bild av vad vi skulle vilja ha. Det enda jag ångrar är att vi inte tog fler detalj/närbilder. Men är ändå så himla nöjd med våra bilder.

Mina tips är att tänka igenom mer exakt vad ni vill ha och skaffa en backup-plan om ni tänkt fota utomhus. Vi hade tänkt fota utomhus men ordnade en kvarn ifall att, vilket var tur, då det regnade under hela fotningen.

Mitt sista råd är att njuta nu, av varje liten stund. Hur trött man än kanske är på stämpling, klipp och klistra osv! :)

Kram

J. sa...

Felicia: Jaha så nice. Då har vi kanske gjort ett bra val då. :) Härligt!

J. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.