torsdag 17 juni 2010

Royalist...javisst.

Ja jag ska villigt erkänna att jag gillar vårt Kungahus. Jag gillar att se kort på alla dessa vackra klänningar och överdådiga smycken. Jag tycker dem gör ett bra jobb, när de representerar vårt land. Det är möjligt att de kostar pengar men det är inget jag känner av och en president hade inte varit gratis den heller. Jag gillar sagan som ett kungahus ändå känns som. Och att det nu ståndar bröllop är ju rent fantastiskt. Känns det inte ännu mer som en saga nu så säg-när den vanliga pojken nu får prinsessan och halva kungariket-med skillnaden att den här sagan är ju faktiskt sann. Jag kommer sitta bänkad på lördag och jag kommer antagligen bli en sån där gammal tant som på ålderns höst pekar på ett bröllopsfoto på V&D och berättar för barnbarnen att: jo ni förstår, vår drottning gifte sig samma år som jag och morfar. Det var våren 2010.


Givetvis har jag fallit dit litegrann på hela pr-jippot runt bröllopet. Ni vet alla saker som säljs. Men jag kunde inte låta bli och vad skulle kunna passa bättre än en kronprinsess-ask åt min brudkrona?

Inga kommentarer: