måndag 6 september 2010

Bröllopsresan del 1

Onsdag


Vår honeymoon startade på onsdagmorgonen med att vi packade om från en väska till två då den var för tung och jag var inte säker på hur det var med vikt per väska osv. Men plats fick vi i en iaf. :)




Bleka M startade med vin på planet och i härlig charteranda applåderades det när vi landade på Samos. :) Jag tyckte det var urgulligt, M inte lika imponerad. haha






Vårt hotell låg 20 min från flyplatsen och visade sig vara väldigt fräscht. Ljusa färger, rent och bara så nice helt enkelt. Varje dag städade dem och bäddade sängarna, snacka lyx. :)




Vi fick ju som sagt lite bubbel av hotellet och det drack vi på balkongen med fantastisk utsikt.






Hotellområdet by night.



Torsdag



Ca 500-600 m nedanför hotellet låg stranden med småsten och kristallklart vatten. Det kanske kan ha varit en 28 grader varmt men svalkade skönt i den 35 gradiga värmen. Lite fisk simmade omkring så jag fick köpt mig ett par goggles som jag givetvis var ursnygg i. ;) Förmiddagarna spenderade vi här på stranden och em vid poolen alla dagar utom lördag då vi gav oss ut på annat.






Hamnen i Pythagorion by night. Hit åkte vi 5 av 7 kvällar och åt på restaurangerna utmed hamnen, och tog drinkar i loungerna. Hotellet körde en minibuss varje fm och kväll ner till byn, gratis. Gubben/Ägaren körde ner vid 19 och hämtade sen vid 22 igen. Verkligen helt perfekt och en fantastisk service som vi inte hade räknat med.




Vi tog en milkshake i loungen nere vid stranden. Så himla fräscht och här satt vi med denna utsikt. Kändes inte såå tråkigt.



Fredag



M drack Mythos hela veckan och jag höll mig till vin vid poolen och Breezer vid stranden. Mmm...





Så här såg flera eftermiddagar ut. Med varsin bok vid poolen. Vi kopplade verkligen av under vår resa vilket var så himla skönt. Släppte lixom alla grubblerier hemma och bara njöt. Vi satte klockan på 8.30 varje morgon och åt frukost vid 9 för att vid 10-tiden gå ner till stranden. Underbart att varje morgon mötas av klarblå himmel och inte ett moln så långt ögat kunde nå.







En liten promenad på några bakgator i Pythagorion. På kvällarna kanske det var 26 grader varmt. Inte läge för tjocktröja direkt. :)



Inga kommentarer: