onsdag 26 augusti 2009

Frisör - check!

Jag har i veckan varit ute och frågat runt lite hos stadens frisörsalonger om priser på uppsättning osv. Jag måste säga att utbudet minst sagt varierar. Av de 4 ställen jag pratat med var det bara ett som hade ett färdigt paket som tydligt visade vad som ingick i priset. Jag måste säga att det imponerade på mig och fick mig att känna mig speciell. De andra kunde knappt säga vad som ingick i priset och de kändes faktiskt lite nonchalanta tyvärr. Så även om priset var lite högre än vad jag räknat med så kändes det helt rätt när jag ringde och bokade idag. Jag vågar inte vänta längre när jag väl känner att det är där jag vill tillbringa mina timmar och bli den brud som jag sen skall stå.

Än så länge är jag den enda bruden de har på det datumet så ute i tid var jag allt. Känns skönt att ha det klart för tänk om jag väntat och så visade det sig sen vara fullbokat och då få börja om på nytt. Usch.

När det kommer till vårt bröllop så känns det inte som att det är rätt tillfälle att vara snål och dra in på saker och ting, men det är därmed inte sagt att vi ska slänga ut mängder av pengar på det heller. Vi har lagt en budget och förhoppningsvis ska vi kunna hålla oss någorlunda till den. Men det gäller en dag i vårt liv. En dag vi ska minnas och se tillbaka på. Då vill jag, och förhoppningsvis blivande mannen, känna att vi gjorde precis det vi ville. Att det var precis så som vi ville ha det.

Inga kommentarer: