onsdag 12 augusti 2009

Frågan alla tycks ställa nu för tiden

När ska ni gifta er då?
Ja du jag vet inte, blir svaret och vid det här laget känns det som nåt som kommer av sig självt. De första gångerna fick jag ta ett andetag och snabbt fundera på hur jag skulle svara för att inte väcka misstankar. Men nu har jag som sagt kommit in i det så det där extra andetaget behövs inte längre.
Jag tror dock att dagen de får veta så kommer inte någon av dem bli chockade. På sin höjd blir de lite överraskade över att jag har kunnat vara tyst om det.
Ser verkligen fram emot den dagen. Frågan är hur jag ska göra det... Samla vännerna och berätta det för dem i samlad trupp eller helt sonika skicka ut inbjudningarna och invänta responsen. Jag tror att inbjudningarna hade varit det roligaste alternativet men jag vill ju se reaktionerna. Time will tell hur det kommer att ske.

2 kommentarer:

M sa...

Vi kommer att göra det sist nämda. Skicka inbjudan och hoppas på en hög med förvånade telefonsamtal. =) Har ingen aning om hur många som kommer bli förvånade men ganska många..Då det inte är speciellt många i varken min el min älkslings släkt som gift sig, så det är inget de förväntar sig. Träffade kusiner till mig igår och de frågade snarare om barn än om bröllop så de lär ju bli förvånade om de nu blir bjudna..Är inte klar med gästlistan än. Alltid kul att överraska =)

J. sa...

Helt ärligt tror jag inte en endaste kommer bli förvånade bland våra nära och kära. Jag skulle tro att dem mer väntar på inbjudan. :)