tisdag 18 augusti 2009

Ringde skrädderskan

Jag har nyss pratat med skrädderskan och hon kan tänka sig att sy en klänning, givetvis lite beroende på vad för typ av klänning jag tänker mig osv. Vi bestämde ingenting utan jag ville mer reka läget lite. Jag tror att jag ska ut och prova lite klänningar för att känna efter vad det är jag vill ha. Stor/liten kjol, släp, broderier, smala/breda axelband osv. Drömklänningen just nu är fortfarande den som finns på bild i tidigare inlägg, här. Men jag har ju inte en aning hur jag skulle se ut i en sådan, så lite provning får det nog allt bli innan jag bestämmer mig för att sy upp en klänning. Jag ska maila henne lite bilder och så sen, så får hon se vad jag har tänkt mig. Fick veta att hon behöver drygt ett halvår till att rita mönster, sy upp klänningen osv.

Det som slår mig är att det känns som att det är dags för att låta någon veta som kan följa med mig för jag kan ju inte gärna åka själv och nåt säger mig att blivande maken inte är intresserad av det i detta tidiga skede. Fast man vet ju aldrig. Det får i vilket fall som helst bli till att åka någon annanstans och besöka bröllopsbutiker. För jag lär inte kunna snacka mig ur situationen då någon fått syn på mig/oss, ens i närheten av en sådan butik.

Någon med tips på vart man bör åka och butiker man bör besöka i Västra Götaland?

Inga kommentarer: