söndag 30 augusti 2009

Utkast till inbjudan

Igår satt jag större delen av dagen och gjorde några förslag på hur våra inbjudningar kan komma att se ut. Jag köpte en stämpel med hjärtan häromdagen och ska även specialbeställa en stämpel med vår "logga" som vi ska ha på framsidan av alla trycksaker. Jag var inne i en scrapbutik i stan och det visade sig att man kunde beställa egendesignad stämpel genom dem. Måtten 5 x 7 cm kostar 100 kr och det kan det absolut vara värt.


Allt pappersmaterial köper vi på bokhandeln här i stan och det kommer gå i ljusgrönt. Bilden gör tyvärr inte färgen rättvisa. Det vita halvt genomskinliga pappret ska fästas med det runda gemet inuti inbjudningskortet och det är alltså på det som all text ska stå.
Det här är nog det absolut roligaste med all planering. Att göra alla trycksaker från inbjudan till tackkort ser jag verkligen fram emot. Calligraphen i all ära men att beställa sådant här på tryckeri är inte vår/min grej för jag tycker det är på tok för roligt.
Jag använder mig av Publischer när jag skriver all text och när jag kom till o.s.a-datumet fick jag lite problem. Ca 1,5 månad innan B-dagen hade jag tänkt, men att sätta o.s.a senast 1 april kändes fel då det datumet ju förknippas med skämt. Så vad välja? 2 april kunde jag ju inte ta heller för då kommer folk garva åt att jag inte vågade ta 1 april som datum. Det slutade alltså med att det blev den 5 april som o.s.a-datum, tillsvidare. Mycket att tänka på. :)

2 kommentarer:

Maria sa...

åh vilken härlig stämpel...såååå fin

J. sa...

...jovars men den ska inte användas :D