söndag 23 augusti 2009

Internt planeringsmöte

Tidigare i veckan sa M att han tyckte att vi skulle sätta oss ner och gå igenom hur vi ligger till i planeringen. Det gjorde mig lite glatt överraskad även om han tidigare givetvis varit involverad i det som hänt men han har väl inte riktigt haft samma överblick som jag. Så idag satte vi oss ned vid köksbordet efter att vår tripp till ett tomt hus visade sig vara fullt. Vi hade räknat med att vi skulle kunna rymma dit för att få vara i fred när vi skulle gå igenom vår planering. Men det slutade som sagt hemma vid köksbordet ändå, där vi i och för sig oxå fick vara i fred. Vi tog fram en planeringskalender som vi skrev ut från Bröllopsguiden och började bocka av. Vi bestämde färgtema och gick igenom vilka som ska få de olika rollerna på bröllopet. Det visade sig att vi kommit en bra bit tidsmässigt.
Ett par av rollerna är vi inte helt säkra på så det får bli till att fundera vidare på det. Alla tillfrågningar får dock bli lite längre fram i höst så det är ingen brådska. Färgen blev ljusgrönt då vi ju kommer ha ett vårbröllop. Grönt är helt klart en favoritfärg men jag kommer nog vilja blanda in något orange och/eller rött i min brudbukett ändå. Har kikat runt lite grann och det lutar åt att jag vill ha en droppformad bukett med åtminstone en vit lilja i. Jag tycker de är så vackra. Hade dessutom varit lite läckert med limefrukt i buketten.
Tänk buketten nedan med gröna rosor tex istället för röda
och ev någon detalj i orange/rött.
Jag längtar till vi ska berätta för våra nära och kära. För min del hade det kunnat skett redan igår. Men M står på sig och tycker vi ska vänta. Jag låter honom bestämma det eftersom jag gör så mycket annat kring planeringen som han nästan får veta i efterhand haha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller också på att planerar i smyg. Vi gifter oss dock redan i december. Nästan allt är klart - kyrka, lokal, catering m.m. Nästa ska vi bekräfta vår bokning på stolsöverdrag, dukar, servetter med mera. Vi hyr från Festdetaljer.se (rekommenderas verkligen!). De har superfina saker. Innan vi bekräftar måste vi så klart berätta för alla att vi ska gifta oss - vi har skjutit på det så länge nu att jag nästan har blivit nervös för att berätta! Ett tips - vänta inte för länge!

J. sa...

Se där ja. Ja lite nervös hade jag nog med varit men det kommer gå så bra ska du se. Jag ska framföra ditt tips till D. :)
Ska definitivt kika in på festdetaljer.se även om vi lagt festen på lokal som inkluderar allt i princip. Lite tips kan man ju säkert få där om inte annat.