söndag 10 januari 2010

One down...

Efter ett antal timmar och många gångna steg fann jag äntligen underkläderna som jag ska bära på vår bröllopsdag. Trosorna var kanske inga Oh-My-God-vad-snygga tyvärr, men bh:n var desto vackrare. Så jag känner mig mycket nöjd. De var dessutom lite exklusivare än vad jag normalt köper men inte tokdyra och jag höll mig nästan 300 kr under budget. Skönt när så mycket annat inte gör det. hehe

Jag har även varit och talat med en juvelerare i stan igen angående ringen jag bestämt mig för. Det visar sig att den är lite högre än min förlovningsring och ett arbete på den för att minska höjden skulle göra att ringen kostar det dubbla. Vilket varken passar i budgeten eller skulle vara värt för den ringen. Så nu grubblar jag på om jag ska ta ringen som den är. Vi pratar ändå bara om 0,4 mm. Får ringa syster yster och höra med henne vad hon tycker.

Under helgerna som varit har vi pratat lite med våra föräldrar om vår bröllopsplanering och bett om lite råd i vissa ämnen och informerat samt bett om hjälp med andra. Några punkter kommer bli deras ansvar som brudbågen, bilen och lite annat smått och gott. Vi hade även TM:arna här i fredags och informerade dem lite om festen, våra tankar kring den osv. Det hela känns så mycket mer verkligt nu när vi blandar in fler personer. Men jag kan nästan fortfarande inte fatta vad som är på gång. Att vi ska gifta oss. Att jag ska få gå altargången fram med min underbara M. Helt sjukt! :)

Inga kommentarer: