måndag 4 januari 2010

What to wear under?

Eftersom jag nu äntligen bestämt mig för att klänningen ska sys upp så måste jag hitta underkläderna jag ska bära på bröllopsdagen, omgående. Så därför var jag idag inne i stadens underklädesbutiker och blev väl så där impad. Jag vill inte köpa mina bröllopsunderkläder på Lindex där jag i princip alltid annars köper sådant, och jag är inte den som kan tänka mig, eller heller vill lägga 1 000 kr på underkläder. Så vad gör man?

Jag var ärlig mot den vackra kvinnan i butiken och sa som det var att jag inte är van vid att lägga så mycket pengar på underkläder men att jag ju vill ha det lite lyxigare en dag som bröllopsdagen. Jag sa även att jag vill köpa något som kan jag få användning för sen och som inte bara blir liggande i lådan, (speciellt när priserna redan från början inte tilltalade mig). Hon kontrade med att man mycket väl kan låta dem ligga i lådan. Det slutade med att jag fick med mig ett par broschyrer och begav mig därifrån. I nästa butik fanns ett läckert set som jag fastnade för men givetvis fanns det inte cremevitt och dessvärre är det nog lite för mörkt. Fanns inget alls som tilltalade i princip i färgen cremevit i den andra butiken. Tog även en sväng till Lindex bara för att gå ut med en väska istället för underkläder.

Så var denna stad avklarad, och jag måste bege mig till storstan för att se om jag kan finna något och det måste ske nuuu eller åtminstone denna vecka.

4 kommentarer:

Angelica sa...

vilka problem man har som kvinna.... mannen kan ju ha på sig nästan vad som helst... men tyvärr får man nog vara beredd att lägga lite pengar... ja vågar inte ens tänka på vad mina kostade.....

M sa...

Måste man alltså hitta vad man ska ha för underkläder redan nu om man ska sy uppklänningen?? iii Fast jag ska ha snörning, då kanske det inte har så stor betydelse el vad tror du??

J. sa...

Angelica: Hehe ja visst har dem det lättare. Orättvist. :) Jag ska till NK imorn och kika, rean startar då så jag hoppas jag hittar nåt som inte är allt för dyrt.

M: Det kan säkert vara olika från sömmerska till sömmerska. Kravet från min var att köpa bh osv först så syr hon klänningen efter den. Vilket jag tycker låter smidigt faktiskt, istället för att göra tvärtom, förutom det faktum att man ska hitta nåt oxå. :)

Kikan sa...

Shit! Jag måste köpa till veckan då jag skall prova min klänning till helgen...tyckte att det var lååångt till mars men plötsligt var klänningen klar. Kram Kikan