onsdag 27 januari 2010

Ring från Passion, Schalins

I måndags beställde jag min ring och betalade handpenning på den. M fick följa med mig redan i fredags för att hjälpa mig och det var väl tur att han gjorde det för annars hade jag nog inte kunnat bocka av ringköpet på listan än.


Jag hade sedan innan kikat ut en ring i Schalins sortiment som butiken där jag beställde den inte hade hemma. Därför gick jag till Guldfynd istället för att prova den och förutom den fantastiskt dåliga servicen så blev jag så besviken när jag fick den på fingret och M sa kort och gott: Den kan du ju inte ha. Ja nej usch, den var ingen hit. Jag trodde inte jag brydde mig så mycket om stenstorlek men stenarna var helt enkelt på tok för små. Guldfynd skulle dessutom ha 1500 kr mer för den så köp aldrig en Schalinsring på Guldfynd. Givetvis köpte jag ingen ring på Guldfynd, och syrran hade dessutom slutat prata med mig om jag gjort det. ;)



Så det var bara att gå tillbaka till butiken där jag tänkt beställa den från början för att prova andra ringar med större stenar. Och M hjälpte mig ta beslut så att jag fick bestämt mig för ringen jag tänkt från början men modellen med större stenar i. Så nu blir det nog bra tror jag. Gillar dock verkligen inte att köpa dyra saker utan att ha provat dem först. Så håll tummarna för att det här blir bra!



Ev är den klar redan nästa vecka och jag känner bara, herregud, hur ska det gå? Jag får ju ta hem den och be M gömma den helt enkelt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhej, sprang på din blogg när jag tittade runt efter andra bröllopsbloggar. Gifter mig den 28 augusti.

Hoppas att det är okej att jag fortsätter läsa.

//http://vemskaannars.wordpress.com/

J. sa...

Givetvis är det okej. Välkommen hit! :)

/J.

Marie sa...

Jag hade Schalins Passion som inspiration när jag gjorde min vigselring. Den kommer bli likadan men med 9 stenar då vi varit tillsammans 9 år i år då vi gifter oss. Den är sååå fin! :)

J. sa...

Åh vilken fin idé att stenarna i ringen kommer ha en speciell betydelse för er.

Jag trodde att ringen skulle kommit i veckan men icke. Jaja, det är ju ingen brådska som tur är. :)