tisdag 19 januari 2010

Shoes in the mailbox!!!

Ja det är helt sant. När jag kom hem igår förväntade jag mig en avi och kände lite sorg över att behöva vänta ännu en dag men så när jag öppnade brevlådan så låg där ett paket. Mitt paket med mina alldeles gröna och fantastiska skor. Jag slet givetvis upp pappret på paketet i ren barna anda och lyfte sedan försiktigt av locket på lådan med en liten rädsla över vad för grön färg som skulle möta mig. Men ååh...

Jag tog upp dem försiktigt ur lådan och plasten som var virad runt dem för att sedan sätta den första på foten. Och den andra... Jag trippade sedan lätt ut till hallen för att ta ner spegeln på golvet för att kunna spegla de underbara och konstaterade att de har en perfekt klackhöjd. Inte för låga och inte för höga. Jag ringde T-t, hon som var med när jag provade dem, dock i annan färg då och nästan tjöt. Bubblande glad fick jag snart ur mig att skorna kommit. Mitt i all veva kom M hem och det blev uppvisningsdags. Han visste nog inte vad han skulle tro om min riktiga barn-på-julafton glädje, men så rycktes han med litegrann. Så steg han närmare och såg lite nervös ut... Men konstaterade snart att han själv kommer ha en liten klack på sina lackskor så han kommer fortfarande vara längre än jag. :)

Nu ligger de nerpackade i sin låda igen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill ju visa upp dem för hela världen men ändå inte förrän dagen är kommen. Eller? Alla kommer ju veta att jag ska ha gröna skor och ett antal av er kommer vara så nyfikna och bara vänta på att klänningen ska lyfta lite så skon tittar fram. Eller så är det bara i min fantasi det händer. :) Och så är frågan om jag ska plocka upp dem och ställa dem i hyllan med risk för att de samlar damm eller ska de fortsätta vara nerpackade? Jag vet inte än men en sak är säker och det är att de ska gås in innan bröllopet så de kan ju inte ligga nerpackade hela tiden.

I Love my green weddingshoes!

2 kommentarer:

Moule sa...

Jag röstar på att du har dem nedpackade men lägger upp en bild här på bloggen så att vi som inte kan komma på ditt bröllop också får se!!! vill! vill! vill!

J. sa...

haha härlig kommentar och jag tror faktiskt att jag ska göra dig till viljes. Du får hålla utkik. :)