torsdag 11 mars 2010

Gräsänka breder ut sig

Det är tur att jag har M. Efter 1,5 dygn utan honom börjar det redan samlas saker lite överrallt och jag kan inte säga att jag trivs i det men orkar fasen inte plocka undan. Det är ju ändå bara jag här. Så som sagt...det är tur jag har M som håller ordning på mig utan att han för den skull brukar behöva påpeka att jag måste plocka undan. :)

Svärmor ringde idag och ville överlämna en bok vilket passade utmärkt då jag behövde lite hjälp med min bil. Och nu har jag snart kikat igenom hela boken och läst alla tips och traditioner som är skrivna i marginalerna. Fanns en del matnyttigt faktiskt så nu har jag nog kommit på vad som ska vara mitt

something old, something new, something borrowed, something blue
Har även gått igenom gästlistan med mamma och de anmälningar som kommit in. Av ca 50 bjudna har nu nästan 40 meddelat att de kommer och 2 st att de inte kan närvara. Så nu är det bara att invänta de resterande dagarna till o.s.a går ut och sen får vi/någon påminna de som ännu inte svarat då.

Pratade även med henne om släktnamnet vi hade siktat in oss på och det visar sig att det ligger för långt bort i min släkthistoria, så det får vi inte ta. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett efternamn. Hm...tillbaka på ruta 1 igen.

Inga kommentarer: