måndag 15 mars 2010

Viktiga detaljer som plötsligt spelar mindre roll

I höstas när planeringen satte igång på allvar och jag tänkte, sov, åt och andades bröllop så fanns det ett antal saker som var mer viktiga än andra. Och jag säger jag här, för det var för mig det var särskilt viktigt för. Det kunde t ex gälla att nån av oss skulle ha en relation till prästen sen innan och att jag inte ville heta blivande mannens efternamn pga att det är ett -sonnamn och jag skulle gå från 1 av 6 till 1 av 613.

Men allt det där har ändrats för ju längre tiden gått och ju närmare vi kommit den stora dagen så har sådana där detaljer blivit mindre och mindre viktiga. Prästen som ska viga oss har vi ännu ingen relation till, men kommer ju få. Och jag har börjat öva på att skriva -son, för vad spelar det för roll vad jag heter i efternamn? Det som betyder något är att vi ska gifta oss och att vi älskar varandra.

Visst finns det fortfarande saker som man önskar och planerar ska finnas med på den stora dagen men jag tror, att även om ett antal detaljer skulle saknas så kommer det att bli en helt fantastisk dag. Och de där små detaljerna som var så viktiga blir plötsligt helt betydelselösa mitt i all glädjeyra.

Idag är det 2 månader kvar och vi har planerat det här i nästan 10 månader nu. Då kändes det som en evighet till den stora dagen och nu går tiden vansinnigt snabbt så jag försöker njuta så mycket det bara går, för en del av mig kommer sakna all den här planeringen när vi väl gift oss. Det är så fantastiskt roligt och mysigt nämligen.

Ps. Orosmolnet har nu skingrats. :)

Inga kommentarer: