söndag 28 februari 2010

Bröllopsmässan

Oj vilken dag. Vaknade innan klockan ringde vid 7.20 och var strax uppe på benen. Funderade en stund på att inte äta frukost men hörde Ms röst i bakhuvet och fick i mig litegrann i alla fall trots nervositeten. Jag brukar inte kunna äta när jag är nervös, så det tyder väl på att nerverna ändå var i schack. Mötte Em på bryggaren och gick tillsammans till Nikita som skulle fixa håret. Väl i stolen såg förberedelserna för frisyren hemsk ut. Tänk er en docka med korkskruvar som guppar upp och ner. *ryser* Men så drogs dem ut och lockarna fästes i en klump på höger sida. Sen på med floret och jag var good to go. Inte min stil men jag kände mig fin. Riktigt ql att testa något annat.

Strax innan 11 anlände vi till hotellet och där höll M redan på att klä sig. Alex anlände en stund senare. Vi gick igenom hur visningen skulle gå till och snart var kl 12. Jag och M var näst först in då vi hade en näbb, Arvid, som gick innan oss och slängde rosenblad. Vi visste att Ms mamma skulle komma och visst satt hon där med kameran i högsta hugg. När vi vänt och skulle tillbaka upptäckte jag även min mamma, pappa och mormor. Det gjorde mig varm i hjärtat. Det var så roligt, kändes faktiskt lite som en förberedelse/övning inför den stora dagen. hihi

Jag bar Victoria och Daniels officiella smyckeskollektion och även om jag inte hade några direkta förväntningar på den så hade jag ändå förväntat mig mer än det jag fick på mig. Fattar faktiskt inte varför de gjort en så ful kollektion. Det såg billigt ut och kändes mer som nåt man betalat 5 kr i en automat för. Definitivt inget jag skulle köpa själv men men... Otroligt ql var det i alla fall och både tidning samt ett webb-tv team var där så nu ska jag hålla utkik efter det i veckan.

Joline, som var med och arrangerade mässan och tillfrågade oss om vi ville vara med, filmade den sista visningen så den filmen ska jag lägga beslag på snarast.

Bilder mm kommer här så snart jag har fått nåt att visa. :)

Btw...mina skor gick kanon att gå i. Ingen skoskav under dessa timmar iaf. De kändes dock väääldigt gröna till vit klänning, hehe. Men men...det blir ju mycket grönt i min bukett sen som binder ihop det.

Ja förresten, jag fick en så himla häftig bukett...eller vad jag nu ska kalla det. Det var en boll som låg i min hand med orkidé bla hängande ner från den. Kommer bilder på det med.

2 kommentarer:

Maria sa...

åhhhhhhhh fasisken att jag inte var där. Kände att det var lite mycket pengar för 2 timmar.
Jag hade en mysig dag ändå med Andrée =)

Vill se massa kort!!!

J. sa...

:) Förstår det.
Kan tänka att du hade en mysig dag.