tisdag 9 februari 2010

Klädprovning

Denna vecka är det mycket på G. Jag ska förhoppningsvis någon gång under veckan prova modellen av min blivande klänning som nu är sydd i lakansväv. Ska bli såå spännande. Men dessutom ska vi även prova ut kläder till Bröllopsmässan. Det slog mig precis att jag ska få bära brudklänning två ggr detta år. :P Jag hoppas att jag får en snygg men annorlunda modell jämfört med den jag ska bära på mitt eget bröllop. Jag skulle kunna tänka mig att gå i den här på mässan.Den är faktiskt dessutom provad i butiken som tillhandahåller kläderna till mässan. Det är en förbaskat tajt sjöjungfru-aktig klänning utan axelband, men väldigt fin. Den är verkligen långt ifrån den som jag själv ska ha på mitt eget bröllop. Så det vore ql. Vi får väl se om jag har sådan tur. Vi har även fått skicka bilder på oss till frisören som ska göra håruppsättningen på mässan. Så de kan börja spåna på vad de vill göra med mitt hår.

Min ring borde ha kommit nu oxå men jag har inte hört något från juveleraren och när jag gick förbi igår hade de stängt pga sjukdom, så jag får göra ett nytt försök vad det lider. Är ju ingen brådska direkt.


Just det, jag har ju införskaffat en låda med som ska vara vår gästbok. Istället för fasta blad i en bok blir det lösa blad i en låda. Helt min melodi.


En annan idé jag gillar såå mycket är den här:

Bild hämtad från Green Wedding Shoes.

och jag vill, vill, vill men åh vad det vore att stjäla och hur kul låter det på svenska: Löva ett tumavtryck och signera. Dessutom kanske det inte är mitt jobb att ordna sånt till festen. ;)

1 kommentar:

M sa...

Man kan ju göra så att man ber värdpar/toastpar ringa till de som inte hört av sig när osa datum gått ut för att se att de verkigen fått sin inbjudan.

Själv är jag nervös att jag skrivit fel någonstanns att vägbeskrivningen är galen att jag stavat fel osv osv...

Jo jag tyckte ju oxå att den första klänningen var väldigt vacker...men jag har ju haft klänning två som favorit i ett år..hur kan det dyka upp en ny klänning nu, nu när jag snart ska beställa :S Har ingen aning om hur jag ska göra...

Det där med tumavtrycken var ju en riktigt rolig idé men jag är oxå inne på det där med låda...fast jag har tänkt att ha gäst bok av något slag oxå..I lådan ska gästerna skriva en hälsning som gäller om ett år. Alltså den ska öppnas på vår ettårsdag, hänger du med???

Oj vad långt det blev, sorry =)
Ha en bra dag!!