tisdag 16 februari 2010

Halssmycke

Jag har börjat fundera på vad för halssmycke jag ska bära. Jag har ingen aning. Det är ju inte så att jag har något liggande som jag kan ha. Köper man ett nytt så kan det ju bli mitt something new. Eller så får jag höra med mamma, mormor eller liknande och så blir det mitt something borrowed istället. Undra om dem sitter och lurar på nåt snyggt? Eller ska man göra ett? Syrran har ju sysslat en del med pärlor...hm...jag får nog ta ett snack med henne. Den stora frågan är väl dock egentligen....hur 17 vill jag att det ska se ut? Det känns som att det är pärlor som gäller. Strass känns inte riktigt som min grej. Och ett rent guld eller silversmycke känns inte heller riktigt rätt.

Finns det några regler tro för hurdant halsband man bör ha till olika urringningar? Jag som ska ha en v-ringad klänning, bör man ha ett runt halsband eller ett som hänger ner lite. Vad tror ni?

3 kommentarer:

Moule sa...

Om du har v-ringad klänning tycker jag absolut du ska ha halsband, jättefint!
Personligen är jag väldigt förtjust i det med de flytande pärlorna, alltså det runda..

Anonym sa...

Pärlorna är finast, kanske i en svag ton grönt eller?

J. sa...

Moule: Ja pärlorna är min favorit med. Jag är lite sugen på att göra ett själv, men vi får se. Finns ju så mycket annat som ska hinnas med. :)

Anonym(?): Hm...där sa du nåt. Har jag inte funderat på faktiskt. :)