tisdag 23 februari 2010

Mässa

På söndag smäller det. Då är det bröllopsmässa som gäller. Förutom att vi ska inta catwalken så ska vi även visa smycken i en juvelerarmonter och det ska tydligen vara en Victoria & Daniel-kollektion. Min klänning är stor och vacker. Det är en halterneck och ser ut att vara tudelad. M ska gå i mörka byxor och i ljus frockcoat. Vårt tema är lila och romantik. Våra vänner som även ska gå har tema olivgrönt och klassiskt. Det känns ql att få testa andra färger och stilar innan vårt eget. Kanske kan jag dessutom få nåt tips till min blivande brudbukett.

Det känns lite läskigt spännande för även om jag gärna står i rampljuset emellanåt så har jag då aldrig gått på någon catwalk förut och det känns lite nervöst. Men det ska bli fantastiskt roligt. Hur många gånger får man chansen att göra en sån här sak lixom. Så på söndag blir det till att infinna sig hos frissan tidigt och få håret och makeupen fixad. Det händer ju inte alltför ofta heller. :)

Tyvärr har ingen skoaffär i stan gått in och sponsrat med skor till mässan så vi brudar får ta med egna skor. Och hur ql känns det med svarta pumps till bröllopsklänning? Jag vet vad ni tänker: hon/jag kan ju inte ta sina/mina bröllopsskor på mässan. Men...tänk så här: de skorna behöver gås in. Här hemma blir jag bara sittande i dem så egentligen är ju mässan ett ypperligt tillfälle att gå in dem lite. Ju mer jag funderar på det desto säkrare blir jag på att det nog får bli så. Dock kommer jag ta med ytterligare ett par skor ifall jag ser att det blir väldigt smutsigt på golvet och liknande så jag kan byta. Jag tänker ju inte riskera att smutsa ner dem.

Åh jag riktigt längtar till på söndag...M ja han längtar kanske inte riktigt lika mycket. :)

Inga kommentarer: