söndag 8 november 2009

Frieriet

Även om jag visste att det skulle ske så visste jag ändå inte hur det skulle ske eller vad jag kunde förvänta mig, så när jag steg ut i vårt rum kom tårarna med en gång. Det var nästan så jag klev tillbaka in i badrummet. Det var så romantiskt...med rosbladen spridda över golvet, champagnen på bordet och M på knä. Önskar jag haft en dold kamera som filmade så jag kunde se och höra hans ord igen, även om jag inom mig så väl kan se det. Han hade letat upp vår "gamla fula" förlovningsringask och placerat en högst symbolisk ring däri för att frieriet skulle bli komplett. Såå sött. Dessutom hade han köpt en ljushållare som han sa är vår båt och speglar vår resa framöver tillsammans. Det var så mysigt, så vackert. Kärlek.




Kvällen bestod sen av lite tid i bastu med utsikt över vattnet och god middag i hotellets restaurant. Efter maten smet vi upp till rummet igen och drack fint franskt rödvin som vi köpte hos vinodlaren vi besökte på vår resa i Frankrike i somras. En underbar kväll. Och det ledde fram till att vi under söndagen berättade för våra nära och kära. Vilket oxå var alldeles alldeles underbart.

Inga kommentarer: