fredag 13 november 2009

Uppvisande av m2b bl a

Idag smet jag in på Juvelen, för att äntligen få kika på vigselringar, innan M skulle komma ner och möta mig. Siv som jobbade är en gammal kollega/mamma till Jimmy som jag var personlig assistent hos under ett antal år. Hon blev så glad när jag berättade att vi ska gifta oss. Hon har ju följt mig på resan sen jag var 19 och undrat när jag skulle hitta rätt. Så en stor kram fick jag och när M kom ner på stan "tvingade" jag in honom på Juvelen för att visa upp honom. Känner jag Siv rätt så blev han Mycket Väl Godkänd.

När vi var klara där gick vi till Brud & Fest för att prova kläder. M provade ett par olika frockcoats med västar och jag tror minsann att han fastnade för en av dem. Nästa steg blir för honom att ta med sig Bestman dit en dag och "boka" kläderna. För egen del gick det ungefär som väntat. :) Jag provade ett antal olika modeller, bland annat en halterneckklänning som var väldigt snygg men inte alls en klänning för mig pga halternecken. Sen klämde jag mig i en sjöjungfrumodell som jag faktiskt gillade.

Den är alltså galet tajt över stussen och så ligger det ett tunt tyg utanpå som släpper/faller ut. Lite svårförklarat. Men en väldigt fin klänning. Fast även om jag gillade den så tror jag dock att jag inte skulle känna mig helt bekväm i den...då den inte har utrymme för every type of move direkt. Fick lite pingvinkänsla. haha

Men vacker som sagt.




Dessa klänningar provade jag när jag och Syster Yster var i Trollhättan. Den övre gillar jag v-ringningen på och den undre har ett väldigt fint släp.





Men än har det inte sagt klick. Så jag letar vidare...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att en blandning mellan den v-ringningen som du tyckte om pingvinklänningens kjol o släp hade varit fint.

J. sa...

Mmm kan vara så. Frågan är bara då vart man hittar en sådan klänning. :)