måndag 2 november 2009

Klänningsbekymmer

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Hittar lixom inte orden. Att prova klänningar var ju mysigt såklart men var det så speciellt verkligen? Saknar känslan som jag trodde man skulle få...men det beror väl på att jag inte funnit det jag söker. Eller? Vet inte vad jag förväntade mig av det heller så jag är inte besviken utan har bara inte nåt egentligt att säga om det känns det som. Aah jag vet inte. Men måste säga att det här med klänning gör mig lite stressad. Jag tror inte att det är för att det skulle vara kort om tid fram till bröllopet utan snarare för att jag måste bestämma nu om jag ska köpa i butik eller låta sömmerskan sy upp. För ska hon sy så måste jag låta henne veta det nu...och jag vet ju knappt vad jag vill ha.

Fast efter helgens provningar så vet jag i alla fall att jag vill ha en v-ringad urringning och en lite större kjol med släp. Alltså inte helt olikt drömklänningen jag funnit på bild. Jag provade flera olika modeller, axelbandslösa, prinsessbakelsen, den raka enkla klänningen , med och utan släp så ett litet hum fick man ju ändå, vilket ju var bra. Men åååh vad jag vill hitta The Dress... Och jag önskar att jag hade mer tid att springa i brudbutiker och prova mig fram till jag hittar den. Men den stora frågan är alltså....ska jag låta sy upp en klänning och meddela sömmerskan det eller hoppa över det och leta vidare?


Jag har tyvärr inte en aning idag om hur jag ska göra. Önskar någon kunde tala om för mig hur jag ska göra så jag slipper ta beslutet. Vill prata med mamma. :)



The Dress?

4 kommentarer:

Moule sa...

Jag har letat efter en klänning sen i Faebuari och fortfarande har inte WOW-känslan infunnit sig.. Jekligt trist.. Men jag tar saken i egna händer och designar en egen klänning som jag låter sy upp. Då blir det garanterat MIN klänning. *hoppas jag* Hjälp vad svårt det är...

J. sa...

Oj vad tråkigt. Ja det är verkligen svårt men jag tror jag ska gå samma väg som du och designa min egen. Det borde ju bli rätt i slutändan då och wow-känslan infinner sig. :)

Vi får hoppas på det.

M sa...

jag kände nog lite lika som du första gången jag va ute...däremot hade jag hittat The Dress på bild...men ville gärna prova en, men den finns inte. Men jag har prova olika klänningar för att se vad jag gillar och jag har nog kommit fram till att jag vill ha MIN klänning. så jag ska sy upp drömklänning med lite ändringar...
Har du någon bild av drömklänningen så kanske det ändå är det bästa alternativet.

J. sa...

Ja det lutar åt att sy upp något liknande drömklänningen som är på bilden i inlägget. Måste bara få tag på sömmerskan. :/