tisdag 20 april 2010

Cateraren...

Är det ok att jag tycker det är lite dåligt av cateraren att ge ett intryck och sen inte leva upp till det?
Vid vårt möte i höstas pratades det om ett möte i början på 2010, för att prova lite viner bl a. Detta står även så fint i offerten vi fick då. Den 21 mars mailade vi dem och önskade få till ett möte eftersom det började dra ihop sig och vi kände att det var ett antal lösa trådar som behövde ordnas för att kunna gå vidare med trycksaker och annat som ska ordnas. Den 9 april ringer jag och undrar om mötet, då vi inte fått något svar från dem. Jaha möte?, är svaret vi får i princip, och att de närmsta två veckorna går inte i så fall. Jag säger att ett möte väl inte är ett måste men jag frågade henne om menyn bland annat om den var spikad. Ja det gjorde vi väl i höstas svarar hon och säger att hon mailar över den då jag inte fått en uppdaterad sådan. Det visar sig att hon skickar över i princip samma offert men med ett par mindre skillnader, som höjt pris på ett alternativ till huvudrätt(som vi ändå inte ska ha) och att dryckesförslag är någonting vi får efterfråga om vi vill veta. Mötet som skulle ske i början på 2010 och vinprovning är som bortblåst.
Under vårt TM-möte den 10 april kommer ett antal frågor upp och jag och M sätter oss den 12 april och skriver ner ett mail med 10-tal frågor på saker som vi behöver veta både för att kunna gå vidare med våra trycksaker, osv osv. Vi lägger där till att vi är tacksamma för snabb respons. Tror ni att vi har hört något ifrån dem???
Nej just det. Inte ett ljud. Jag förstår att de säkert har mycket att göra men det är mycket pengar vi ska lägga på dem och jag kan tycka att bemötandet borde vara lite proffsigare.
Det värsta av allt är att jag känner bridezilla-stämpeln komma över mig och I don't like it!!! För det här kan jag inte påverka på något sätt. Om de bara kunde göra sin del av kakan så kunde jag fortsätta vara hur lugn och cool som helst. Skitstörande är vad det är.
Anyway...nu blir det till att ringa dem imorgon igen, eftersom det är vår uppgift att undersöka om deras PA-anläggning fungerar ifall vi vill låna den, och med 3,5 vecka kvar så börjar det ju annars bli dags att leta efter annan anläggning ifall det visar sig att deras inte fungerar.
Så är det ok att jag tycker att de inte sköter sitt jobb just nu?

Inga kommentarer: