lördag 17 april 2010

Möhippa del 2

Efter dansandet var det dags för en dusch och lite uppfräschning. Tjejerna sminkade sig så jag hakade på. Klockan var nu ganska sent och jag funderade på alla pinsamheter. Butikerna i stan hade stängt och jag var nu lite rädd för att Maxi var nästa anhalt. Eftersom alla tjejerna hade med sig täcke och kuddar oxå så drog jag slutsatsen att vi nog skulle övernatta nånstans tillsammans i alla fall.

Bilfärden styrdes åt Boråshållet och Maxi närmade sig, men till min lättnad for vi förbi. Min nästa fundering var om vi skulle hem till Em på lite jippo men inte heller där svängde vi in. Jag började fundera på Borås men tyckte att det kändes lite långt för nu var kl ändå runt 17 så jag satte tron till stugan och jajamen...

Så vad står inte där på tomten när vi rullar in? Jo en vedeldad badtunna och jag blev "eld och lågor". Jag har aldrig haft turen att testa på det förut så jag blev så himla glad och syrran var i full fart med att sätta fyr i vedspisen i tunnan. Hon, Emma och Em hade smitit iväg lite innan oss andra och de höll på med maten när jag klev innanför dörren. Men först skulle jag bli omhändertagen av Tintin som är utbildad hudterapeut. Så av henne fick jag en ansiktsbehandling och ansiktsmassage och i samband med det höll jag på att elda upp stället. ;) Det var en skön, avslappnande stund.

Sen var det tacodags och ev minns jag allt i lite fel ordning men ni får ha överseende med det. Det var nånstans häromkring i vilket fall dags för utmaningar igen och jag mötte:

5. Syrran- i en ät-3-st-mariekex-och-vissla-tävling. Jag vann.

6. mot Linda F- var det dags att stoppa en sked i munnen och balansera ägg utmed en liten bana. Jag såg hur hon kom upp jämte mig och fick panik så jag började springa var på ägget, som ju givetvis var rått, knäcks och rinner ner i min bh. Jag förlorade... :( ...och kladdig blev jag.

7. sen var det Em- och då kom den utmaning som jag tyckte var allra roligast. Shit vad jag skrattade. Vi skulle stoppa mashmallow i munnen, en efter en, och efter varje säga vårt namn. Jag fick givetvis säga Ms efternamn och Em var rätt kass. ;) Nejdå hon kämpade bra men jag hade nog helt enkelt större mun så jag vann. Mashmallows är rätt stora så jag tror vi fick in max 5 eller 6 st när talförmågan försvann typ. Hysteriskt roligt. Är rädd att det finns en hel del fantastiskt fula bilder på detta.

8. och den sista var mot Maria- och det var minsann den lättaste match denna dag. :) Innan vi ens börjat asgarvade hon redan och det kan ha med att göra att jag lade mig raklång på golvet så tävlingsinriktad så det var galet. Utmaningen var att äta en mums-mums från tallrik utan att använda händerna. Efter att jag fått i mig halva mums-mumsen tittade jag upp på henne och då rinner tårarna i strida strömmar av allt skratt. Behöver jag säga att jag vann. :)

Jag förlorade två utmaningar av de åtta jag fick göra under dagen och när jag sitter där och funderar på när 17 jag ska göra dessa så säger de att det faktiskt aldrig var tänkt att jag skulle få göra någon. Aaah lättnad kan jag säga. På pinsamma-saker-att-göra-listan fanns bl a:
  • Sälja kondomer på stan.
  • Sälja pussar på maxi.
  • Vara cheerleader på McDonalds.
  • Sjunga i pausen på handbollsmatch.
  • Måla naglarna på 10 killar.
  • Samla ihop en kör på 10 och sjung en känd låt.
  • Spela gitarr vid pendeltåget och samla pengar.

Nåväl...nu var det dags för badtunnan så vi svidade om till badkläder och hoppade i. Sen lämnade vi inte tunnan på 4 timmar i princip. Det blev många skratt, tjo och tjim. Och Ia läste upp lite frågor som M fått tidigare i veckan och svarat på. Mitt jobb var att försöka svara på vad M hade svarat på frågorna. Inte alltid det lättaste. :) På slutet hade han även fått chans att skriva lite egna ord om mig och oss. Ia snyftade lätt medan hon läste. Hon är för söt. Jag hoppas innerligt att jag tids nog kommer få ta del av frågorna och hans svar i skriftlig form. Kan vara bra att ha när jag glömt av hur han vill bli förförd. ;)

Möhippan var en helt fantastisk dag och framåt kl 2 var dagen till ända och vi kröp till kojs allihop på diverse håll. Då hade vår alldeles egna Maria Montazami-imitatör sagt godnatt efter att hon hittat 4 tassles till. haha

Det finns bara ett par saker kvar att säga...

Jag längtar efter att få se alla kort från dagen hur fula de än är. :)

Och Tack till alla er som hjälpte till och kunde närvara denna dag.

It was the greatest möhippa ever!!!

2 kommentarer:

Maria sa...

Åhhh gumman. Sitter här och läser vad du skrivit om möhippan. Gud så underbart att du med älskade den =).

Jag har ju ine hunnit maila grejerna som Michael skrev, men dom kommer i ett mail nu. Kramar

J. sa...

Ååh har läst frågorna och svaren nu och åh vilken mysig känsla jag fick i mig. Både för hans ord men även för dagen som ni ordnade för mig. Blir alldeles varm i hjärtat!

Kram