tisdag 13 april 2010

Möhippa del 1

Då ska vi se om jag kan sammanfatta möhippan på nåt bra sätt. Vi tar det från början...

Vaknar 06.50 av att Ia (vår TM) är uppe och tanken: Hm...shit är det nåt på G, flyger genom mitt huvud. Men jag hör henne gå till sängs igen och jag somnar om. Vi äter frukost vid 9.30 och sätter sen igång med bröllopsbestyren. M öppnar verandadörren vid 10-tiden för det är ju så fint väder ute! Jag hör en duns en stund senare och ser M reagera men han återgår snabbt till sitt bandklippande och jag avfärdar det som att det är ungar utanför som väsnas.

Sekunden senare får jag syn på systrarna och tänker, nej men vad ql... Att en av dem bor i Sthlm hann jag inte ens tänka, innan jag får syn på ytterligare 5 st som kommer in i vårt kök. Och sekunden senare då det går upp för mig, vad som faktiskt är på gång så skriker jag till (skriket minns jag inte själv utan det har jag fått berättat för mig i efterhand) och börjar gråta hysteriskt nästan. Tårarna bara forsar och jag känner mig så fruktansvärt blåst, lurad och dragen vid näsan....men på att glatt, härligt sätt. Klockan har nu hunnit bli ca 10.40 och jag var helt säker på att det inte skulle bli nån hippa denna helgen.

M kastas ut och får inte komma tillbaka förrän kl 15 och under den tiden sker lite allt möjligt här hemma. Jag får packa en väska med sovkläder, bikini, min träningsbody, benvärmare och ett par solbruna strumpbyxor bl a...detta görs under tiden som tårarna fortfarande rinner. Tjejerna har ordnat med pastasallad och vi äter litegrann, med betoning på lite för min del. För det första hade vi nyss ätit frukost men dessutom satte nervositeten stopp i form av en liten illamående känsla. Efter maten får jag ett antal uppdrag:
  1. Måla av M med akvarellfärg- Hm...denna visade sig ha försvunnit när jag kom hem så när kan den dyka upp tro....??
  2. Avbilda Ms "hmhm" i lera. - (Den finner M på diskbänken när han får komma hem.) Det sista jag säger innan vi går är att den nog är för liten och så visar det sig vara när jag ser den dagen efter... oops!
  3. Skriva en dikt innehållande 10 st förutvalda ord - Dessa är inte rumsrena och jag kan därför inte publicera den här. :) Men den är grym. haha

Mitt i allt det här får jag även utmana ett antal av tjejerna och för varje utmaning jag vinner får jag stryka en sak på Pinsamma-saker-att-göra-listan. Jag är inte helt säker på ordningen dem kom i men men...

  1. Linda är först ut vet jag- vi ska äta sockerbulle utan att slicka oss om munnen. Jag förlorar efter typ 10 sekunder.
  2. Sen är det Tintin- och vi ska äta 1 m kolasnöre utan att använda händerna. Jag vinner!
  3. Jag möter min kusin Emma- i en armbrytning och det är galet jämt till jag tar i så jag spricker nästan och vinner. Emma hade märken efter mina fingrar ett tag efteråt. :)
  4. Mot Kattis- ska jag äta citron utan att grimasera. Jag vinner då jag fått i mig den snabbast. Kan dock medge att min bit var mindre än hennes.

Vid 15 åker vi till Hälsostudion och jag får veta att vi ska dansa Chairdance. Instruktören har några krav: att vi ska göra vårt bästa och våga ta på oss själva samt se kåta ut. Det var sjukt ql och det blev många skratt i början men sen kom man in i det mer och började spela på det porriga...

Jag har ännu inga kort på någonting från dagen...skittråkigt men så småningom ska jag nog få ett gäng hoppas jag och då kan det ju kanske bli så att även ni får se ett par i alla fall.

Nu blir det paus och jag återkommer med del 2 senare i veckan.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: