söndag 2 maj 2010

Resten av veckan som gått

Då ska vi se om vi kan sammanfatta resten av veckans bröllopsbestyr.

Fredag: Sömmerskan med pojkvän kom vid 15.30 och jag fick för första gången prova min brudklänning. Hon var precis lika nervös som jag men åh vilken onödig oro vi gått med. Klänningen är fantastiskt vacker och den är min. Specialgjord efter mina önskemål och alldeles, alldeles underbar. Jag har bara ett problem...jag skulle vilja använda den fler gånger ju. Sa till M att den kanske går att färga om sen så man kan använda den till andra finare fester. M sa vänligt men bestämt: J..., man färgar inte om en bröllopsklänning! Han är för söt. På sidan Lite av varje kan ni så småningom läsa om lite detaljer kring klänningen.

Lördag: Vigselprogrammen skrevs ut, stämplades, veks, skars och bands ihop. Drygt 70 st till antalet. Samt lite annat smått och gott.

Söndag: M fixade drinkbiljetter, medan jag hämtade min brudklänning som nu hänger här så jag kan titta på den varje dag. :) Sen hann vi skriva ut över hälften av sidorna till festhäftet innan tonern i skrivaren tog slut. Och så har vi tagit en härlig promenad i stugan bland alla vitsippor och druckit kaffe med mormor och morfar.

Vi ligger helt i fas även om det blir lite fix nästa helg med resterande rispåsar, utskrivning och vikning av festhäftet. Men det känns kanon att vi har så lite kvar att göra. Bra planering helt enkelt. :)

Imorn ska vi beställa tårta och lämna in våra förlovningsringar för putsning bl a. Kommer kännas helt galet att gå utan förlovningsringar fram till bröllopet, det är 12 dagar utan ringar och jag kommer känna mig helt naken. Jobbigt, jobbigt...

Inga kommentarer: